Jak nie chrapać w nocy? Sprawdzone, praktyczne metody

Jak nie chrapać w nocy

Wiele osób błędnie uważa, że chrapanie jedynie przeszkadza innym domownikom, a nie osobie chrapiącej. Warto jednak wiedzieć, że chrapanie ma negatywny wpływ na zdrowie. Prowadzi bowiem do niedotlenienia organizmu oraz zaburza sen. W większości przypadków to mężczyźni mają problemy z chrapaniem. Ich partnerki zastanawiają się co zrobić z chrapaniem męża, ponieważ zakłóca to sen ich obojga. U kobiet chrapanie pojawia się najczęściej dopiero po menopauzie. Na szczęście, jest kilka sprawdzonych metod, które odpowiedzą na pytanie, jak nie chrapać i są one znacznie skuteczniejsze niż doraźne szturchanie, gwizdanie i budzenie chrapiącej osoby.

Skuteczny sposób w jaki nie chrapać w nocy?

Wielu z nas głowi się co zrobić, aby nie chrapać. W przypadku, gdy chrapanie nie ma oczywistej przyczyny związanej z różnorodnymi chorobami, można mu zapobiegać samodzielnie różnorodnymi domowymi sposobami.

Aby zredukować chrapanie, na pierwszym miejscu warto zrezygnować z palenia papierosów oraz picia alkoholu. Na chrapanie mają także wpływ leki nasenne oraz uspokajające, więc w walce z chrapaniem rezygnacja z takich leków może okazać się kluczowa. Zarówno alkohol, jak i leki nasenne powodują zwiotczenie mięśni oraz zakłócają pracę ośrodka oddechowego w mózgu. W przypadku otyłości warto rozważyć przejście na dietę, ponieważ otyłość oraz nadwaga to jednak jedne z najczęstszych przyczyn chrapania.

Co zrobić, aby nie chrapać? Pozbądź się kilogramów.

Nie tylko przyczyni się do zmniejszenia chrapania, ale też do ogólnej poprawy w wysypianiu się. W tym aspekcie ważne jest nie tylko zrzucenie zbędnych kilogramów, ale także zrezygnowanie ze spożywania pokarmu tuż przed snem. Należy wyeliminować wieczorne podjadanie, a ostatni posiłek zjadać na około dwie lub trzy godziny przed pójściem spać.

Ważna jest także pozycja, w jakiej się śpi.

Co zrobić, by nie chrapać w tym aspekcie? Osoby chrapiące nie powinny spać na wznak. Warto zmienić pozycję spania tak, aby leżeć na brzuchu lub na boku. Należy także spać na płaskiej poduszce. Można samemu zauważyć, że gdy głowa ułożona jest wyżej, to chrapanie staje się głośniejsze.

Co zrobić, żeby nie chrapać w nocy, gdy powyższe metody zawiodą?

Efekty często przynosi specjalna opaska przeciw chrapaniu. Zwykle jest ona wykonana z przyjemnego dla skóry materiału, który dodatkowo dostosowuje się do kształtu głowy, więc śpi się w niej dość komfortowo. Dlaczego taka opaska działa przeciw chrapaniu? Jest to dość proste. Opaska podtrzymuje żuchwę przez noc w jednej, stałej pozycji. Rozluźnione mięśnie podczas spania przyczyniają się do chrapania oraz blokują drogi oddechowe. Utrzymując żuchwę na właściwym miejscu, opaska sprawia, że oddychamy przez nos i nie chrapiemy. Chrapanie pojawia się w momentach, w których borykamy się z katarem, powiększeniem migdałków, przeziębieniem bądź zapalaniem zatok. Jak nie chrapać w takich sytuacjach? W takich wypadkach powyższe metody prawdopodobnie okażą się nieskuteczne. Jedyną metodą walki z chrapaniem w takich sytuacjach jest zwyczajne wyleczenie męczącej nas infekcji.

Możesz zostawić odpowiedź, lub trackback z własnej strony.

Zostaw odpowiedź

Powered thanks to WordPress